Lixo a 35 graos en Nigrán

18/07/2008 | Mónica Torres

A calor acelera a descomposición das 200 toneladas de residuos que se acumulan nas rúas e praias tras cinco días sen servizo de recollida

Sanidade advertiu dos potenciais riscos para a saúde se a situación prolóngase, pero aínda non hai servizos mínimos

Dous quilómetros de fina area sobre a que ondea unha bandeira azul, tres mil persoas baixo un sol de xustiza e varias toneladas de lixo tostándose en papeleiras e colectores desbordados. Esa era a situación que se podía observar onte ao mediodía en Praia América, o principal areal do Val Miñor. Todo iso, multiplicado por dez, soportan os veciños e turistas de Nigrán desde principios de semana.

Os traballadores do servizo de recollida de lixo do municipio están en folga desde o domingo e as consecuencias son máis que visibles. De feito, nalgúns puntos, como as praias, o centro de saúde, o mercado ou as zonas de restauración, a situación é desalentadora. Ademais de por a vista, percíbese polo fedor que emana das concentracións de residuos. As gaivotas campan ás súas anchas e gozan dos residuos acumulados.

Como invitados de pedra, as miles de persoas que fan que cada verán o municipio -de interese turístico- triplique a súa poboación. eles buscan tranquilidade e relax. Os traballadores de Cespa, un aumento salarial dun 12%. A empresa, acordar unha subida do seis. E o goberno local, que se garanta o servizo.<&P>

Cinco días despois, duascentas toneladas de lixo salpican o municipio. Un informe de Sanidade advirte dos potenciais riscos para a saúde se a situación mantense, e todo indica que así sucederá. O alcalde, Efrén Juanes, recordou onte que «é un conflito entre a empresa e os seus empregados», aínda que sinalou que, á vista da situación e dos informes de Sanidade «esiximos á concesionaria uns servizos mínimos, que é a súa obrigación». Ademais, engadiu: «Entre o dereito á folga e á saúde, non hai cor». O rexedor avanzou que non ían participar en ningunha negociación económica «cunha empresa que ten unha conta de resultados como a do Concello, caótica, cuxa pésima xestión dos últimos anos abócanos a un plan de saneamento». Juanes cualificou de «inxusto e inmoral» que o diñeiro para solucionar o conflito tivese que saír das arcas municipais.

Cespa considera inaceptables as recomendacións dos representantes dos traballadores e insta ao cumprimento dos servizos mínimos que marca a Lei. Segundo sinalou o edil de Medio Ambiente, un piquete impediu onte ás tres da tarde «que a empresa cumprise parte dos servizos mínimos».

O representante sindical manifestaba a última hora: «Estamos pola labor de acordar vos servizos mínimos, pero con arbitraxe, porque vos de hoxe eran por decreto dá alcaldía». Para iso, mantiñan ao peche desta edición unha reunión coa empresa.

Aínda así, chove sobre mollado porque a comarca non empezou a tempada con bo pé. O seu municipio de excelencia turística, Baiona, bateu a taxa de ocupación histórica (pero por baixa), menos do 50% do habitual. Dous das súas praias estiveron a medio gas por labores de rexeneración, na que perderon a bandeira e a area -do Miño-o que aínda confunde a propios e estraños.