«Iremos aos tribunais se hai recheos en espazos protexidos da ría

30/03/2008 | Luis Carlos Llera

Os colectivos en defensa da ría formarán unha fronte común para impedir aterramientos na Red Natura

Está escandalizado polas noticias recentes sobre os plans do porto. Antonio Lores Franco -«con perdón», engade con sorna-, enxeñeiro técnico de telecomunicacións, responsable de que miles de cidadáns poidan recibir perfectamente a televisión autonómica nos seus fogares, é o presidente da Plataforma en Defensa da Ensenada de San Simón.

-¿Que lle parece o proxecto do porto?

-¿Que significa iso que di Jesús Paz de que é unha reflexión? Pois, que se trata dun globo sonda para que cando veña o proxecto elaborado dígase que xa está en marcha. Entendo que o porto é necesario, vital, pero queremos un crecemento razoable, con intelixencia. Nós entregámoslle un estudo a Jesús Paz no que se pon de relevo que o 50% das empresas que están instaladas no porto poderían situarse perfectamente noutros lugares, en polígonos industriais ou no porto seco. Non terían que facer tanto recheo se ese espazo ocupado recuperásese.

-Vostedes falaran coa Autoridade Portuaria da necesidade de recuperar espazos.

-Nós falamos no seu día con #\\ e con Paz e acordamos que se ía a liberar espazo trasladando empresas que non teñen por que estar xunto ao mar. A propia ministra de Medio Ambiente falou deste asunto antes das eleccións. Pero agora, nada. Parece que se nos presenta unha batalla que vai durar meses.

-Pero o porto de Vigo é de interese xeral.

-Se o porto de Vigo é de interese xeral, a Red Natura é de interese europeo. A ensenada de San Simón forma parte da Red Natura. é un lugar de interese comunitario cuxa protección empeza moito antes da ponte de Rande, na caleta do Muiño de Chapela e na punta Domaio, en Moaña. A protección ambiental ten o rango de dereito fundamental.

-Se salgue adiante a proposta da Autoridade Portuaria ¿que farán?

- Formaremos unha fronte común con outros colectivos en defensa da ría e imos ir a por todas nos tribunais.

-Vostedes argüen a importancia económica da ría.

-Do porto de Vigo vive moita xente, pero da explotación pesqueira e marisqueira da ría de Vigo viven directamente 15.000 persoas e indirectamente outras 75.000.

-¿Cando se fundou a plataforma en defensa da ensenada de San Simón?

-No ano 2000 polo recheo que quería facer a empresa Cemsa na zona da Regasenda. Entón eu non estaba aínda na plataforma. Entrei no 2003 cando se puxo en marcha o proxecto para construír a cementeira que proxectara Duchess en Rande.