Os ecoloxistas galegos denuncian ante a Fiscalía de Medio Ambiente a Copa de España de Caza de Zorro

17/01/2009 | La Voz

Reclaman a suspensión cautelar da actividade que se celebrará en Rodeiro

A Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galicia (Adega) e o colectivo Matar por Matar Non, do que forman parte a gran parte das asociacións ecoloxistas de Galicia, denunciarán ante a Fiscalía de Medio Ambiente do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia aos organizadores da sexta Copa de España de Caza de Zorro.

Este campionato está previsto que se celebre no municipio de Rodeiro o 24 de xaneiro, organizado pola Federación Galega de Caza. á competición asistirán ao redor de mil cazadores, que levarán a cabo a súa actividade, durante cinco horas, nunha superficie de 60.000 hectáreas.

Os ecoloxistas xustifican a súa denuncia «no incumprimento da Lei de Caza 4/1997 e da Orde de Vedas 2008/2009; ambas en vigor», segundo informaron onte nun comunicado ambas as organizacións conservacionistas. Sobre a Lei de Caza, os ecoloxistas sosteñen que a mencionada competición incumpre a normativa en canto a terreos aptos para a celebración «destes lamentables eventos», ao indicar que «non teñen a cualificación de terreos cinexético-deportivos, como obriga a lexislación vixente».

Con todo, tanto Adega como Matar por Matar Non sinalan que o incumprimento «máis flagrante» é o da Orde de Vedas, que no seu artigo 9 refírese explicitamente á prohibición de realizar competicións deportivas de caza de animais silvestres fóra de tempada hábil de caza, que no caso deste ano finaliza o 7 de xaneiro. «Esta prohibición -dise no comunicado- é meridianamente clara e sería vulnerada de celebrarse un acontecemento como este o 24 de xaneiro, fóra, xa que logo, da tempada hábil». Os ecoloxistas engaden que, aínda que o artigo 16-1 da Orde de Vedas permite a caza do raposo entre o 7 de xaneiro e o 8 de febreiro, precisan que este permiso só inclúe a modalidade de gancho e non levanta a prohibición para a realización de campionatos de caza de animais silvestres, explicitada no artigo 9.

Ante estes argumentos, os ecoloxistas solicitan ao fiscal a paralización cautelar da Copa de España de Caza.