A CE ameaza con denunciar a España por verteduras na auga en 400 poboacións

28/11/2008 | EFE

Se España non responde satisfactoriamente aos requirimentos nun prazo de dous meses, a Comisión pode decidir levar os casos ante o Tribunal de Xustiza da Unión Europea.

A Comisión Europea (CE) ameazou a España con emprender accións legais polo incumprimento das normas comunitarias de tratamento das augas residuais en máis de 400 pobos e cidades, e polo proxecto de explotar unha mina de carbón nun espazo protexidos por Natura 2000 en Castela e León.

O comisario europeo de Medio Ambiente, Stavros Dimas, instou a España a tomar «medidas inmediatas» para aplicar correctamente a lexislación ambiental europea e «protexer a valiosa e rica biodiversidade» do país, segundo un comunicado da CE.

No caso das verteduras, o comisario declarouse «moi preocupado» porque «nun estado membro onde a auga é un recurso valioso e escaso, un alto número de pobos e cidades verten augas residuais, que non foron correctamente tratadas, en ríos e mares, ata en áreas sensibles».

O executivo comunitario refírese a dous casos paralelos que conciernen á directiva de Tratamento de Augas Residuais de 1991.

No primeiro, a Comisión entende que 343 pobos e cidades españolas arroxan augas residuais sen un tratamento adecuado en áreas sensibles ou potencialmente sensibles. Segundo a CE, incumpren a directiva que establece que desde 1998 as poboacións de máis de 10.000 habitantes que vertan augas en zonas sensibles deben contar cun sistema de tratamento cos máis altos estándares de calidade, coñecido como «tratamento terciario».

Un informe da Comisión tamén confirma que seis áreas potencialmente sensibles seguen sen ser designadas como talles, e que unha zona cualificada como «menos sensible» en Cantabria non cumpre cos requirimentos da directiva.

O segundo caso refírese á falta de cumprimento da directiva en 59 pobos e cidades de máis de 15.000 habitantes, que precisaban sistemas adecuados de tratamento das augas para finais do ano 2000. Doutra banda, Bruxelas refírese ao proxecto da Junta de Castela e León para manter a minería ao descuberto no val de Laciana (León), e facer posible a explotación de carbón no municipio de Villablino, área que pertence á rede de espazos protexidos natura 2000.

«Este caso concierne a unha longa investigación da Comisión sobre varios proxectos de minas ao descuberto no Val de Laciana, localizadas dentro un espazo natural importante, o Alto Sil», afirma o comunicado.

A CE enviou en febreiro de 2008 unha primeira carta de advertencia por non avaliar adecuadamente os efectos de devanditos proxectos en función da directiva de Hábitats e a de Avaliación de Impacto Ambiental.

A Junta presentou o pasado outubro un plan preliminar para pór fin ao procedemento de infracción aberto por Bruxelas, pero «tras unha inspección 'in situ', a Comisión considera que as actividades mineiras poden prexudicar o hábitat de dúas especies» ameazadas, o oso pardo e o urogallo.