Acceso directo á nova.
Salvemos Monteferro
Nova 4677


La Voz de Galicia

GALICIA


El cerco gallego tiró 300 toneladas de xarda por carecer de cuota


07/03/2012 | Emilia Mouzo
| A CORUÑA
   

Dos barcos de Malpica sufrieron daños en la red al capturar tanto pescado

Los 304 barcos del cerco que faenan en el Cantábrico Noroeste han agotado las 5.500 toneladas de xarda que este segmento de flota tenía para el primer semestre del año. Pero que hayan cubierto el cupo no quiere decir que se haya interrumpido el ciclo de la especie. Esta, en su ruta migratoria, ha entrado en aguas gallegas y, según los patrones de cerqueros, lo ha hecho en cantidad: «Nunca tanta xarda vimos, e por unha mala política pesqueira ten que quedar no mar», se lamentan.

En la madrugada de ayer, los barcos gallegos que operan en el puerto de A Coruña y Sada «xa viron a primeira punta de xarda», indicó el patrón mayor sadense, Andrés García Boutureira. Los patrones aseguran que la gran abundancia de esta especie en los caladeros del norte «fixo posible que o peixe chegase tan cedo ás nosas augas».

Así, unos veinte cerqueros que utilizan en la actualidad como base la dársena de A Coruña capturaron ayer en sus redes unos 300.000 kilos de xarda. «Houbo barcos que pescaron ata 30.000 kilos, e foron moitos os que colleron 20 toneladas», aseguró García Boutureira, «capturas que se podían repartir entre outros cerqueiros», subrayó. De hecho, dos barcos de Malpica detectaron sendos cardúmenes de xarda y lograron cercarlos, «pero era tanto o peso que ao virar rompeulles o aparello», indicó un miembro de la comunidad portuaria de A Coruña. «Pero o peor de todo isto foi que tivemos que tirar o peixe ao mar», se quejó Andrés García. «Tiramos pola borda uns 400.000 euros, se calculamos o quilo de xarda a 1,5 euros», subrayó. Y más les duele a los profesionales del cerco que, después de tirar con la xarda al mar, «largamos de novo as redes e só trouxemos para terra unhas 300 caixas de xurelo e unhas 100 de sardiña. Aí está, en vez de vir para terra con 400.000 euros, viñemos cuns 8.000 euros, toda a flota», indicó el patrón mayor de Sada.

Arrastreros portugueses

Mientras que los barcos gallegos están obligados a tirar la xarda al mar, «a fin de semana pasada, un arrastreiro portugués descargou uns 80.000 quilos de xarda no porto da Coruña. A última operación foi o domingo, xa que estes ata poden andar ao mar o domingo nos nosos caladoiros», señaló el patrón de un pesquero coruñés.


Desde el cerco gallego solicitan «aos políticos de turno unha solución a este grave problema que vai facer que amarremos os barcos». Aseguran que, además de no beneficiarse de la presencia masiva de caballa en aguas gallegas, «a xarda é moi voraz e por onde pasa vai comendo os alevíns e as ovas doutras variedades de peixe, mermando así outras».




Atrás
Nova Anterior Índice dos Recortes Nova Seguinte